zondag 19 augustus 2012

Zondag

Het is weer Zondag.
Nog 1 dagje genieten van de zon en lekker niets doen.
Morgen begint het "gewone"leven weer voor kleine man.
Hij gaat naar groep 4, wat dit jaar een combinatieklas met groep 5 is.
Even afwachten hoe het gaat met onze ondeugende dondersteen.
Het kan twee kanten op gaan: of hij voelt zich klein vergleken bij de groep 5ers, of hij krijgt oudere vriendjes en word nog ondeugender...ik hoop dan maar op het eerste, aangezien ik behoorlijk mijn handen al vol heb aan het mannetje.

Grote man heeft nog anderhalve week, dan gaat het voor hem ook weer beginnen.
We hebben de formulieren van yulius binnen dus binnenkort gaat hij toch echt getest worden op syndroom van asperger.
Zou een hoop duidelijkheid geven, tot nu toe redden we ons wel met een strak schema en duidelijkheid wat er per uur te doen is. ( en daar zo min mogelijk van af te wijken anders gaat het hem boven zijn pet) .
Iedere ochtend moeten ik of opa zeggen dat hij zijn schoenen aanmoet, tanden moet poetsen, buskaart mee moet nemen, anders zou hij gerust weggaan zonder die dingen ;-)
Zo komt hij nog heel vaak na 5 minuten thuis omdat hij zonder rugzak bij zijn vriendjes aankomt;-)
Maar ondankt de regelmaat die ik hem moet geven is het een schat van een man.

Dus zo zie je maar...een lieve rustige niet boos te krijgen,verstrooide grote man.
En een snel boos te krijgen drukke, vaak brutale maar vaak o zo lieve kleine man is het vaak een drukte in huis.
Tel daar ook nog een chaotische werkende moeder bij op en de chaos is vaak compleet in huize chaootje.
Het vreet energie soms.

maar voor nu is:
Huishoud lijstje is gemaakt, boodschappen lijstje ook.
Boodschappengeld is gehaald ( zonder pinpas maar ben alweer blij dat ik iets meekreeg)
Broodtrommel staat klaar, schone kleren ook.
Probeer er het komende schooljaar iets van te maken, zodat we het alle 3 wat makkelijker krijgen.
Net zoals vroeger: Rust, Reinheid en Regelmaat!

Fijne Zondag


5 opmerkingen:

  1. Lekker hoor dat het regelmatige leventje weer gaat beginnen voor je! Hopelijk een jaartje zonder problemen en heel veel gezelligheid!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry dat ik even hier op je reageer. Ik lees jouw blog (ook) graag, maar kies ervoor om anoniem in blogland te reageren. Dit maakt dat ik op jouw blog niet met je mee kan denken doordat ik niet kan reageren. Misschien wil je overwegen dit te veranderen? Ik merk dat er blogs zijn waar de reactie pas na goedkeuring van de blogster geplaatst worden, misschien is dat een idee?

      Groet, WG

      Verwijderen
    2. Ik ga kijken hoe ik dat moet regelen!

      Verwijderen
  2. Deze week gaan de pubers ook weer starten; ze zijn deze vakantie eigenlijk prima doorgekomen maar voor allebei weer heel fijn dat het gewone leventje - met structuur - weer begint, da's voor allebei rustiger en werkt het beste ondanks dat ze, net als bij jou, heel verschillend zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien een idee om ergens op een plek waar hij langs komt voor hij naar school gaat een check-lijstje te hangen, bijvoorbeeld bij de deur waar hij door naar buiten gaat, met de dingen die hij bij zich moet hebben? Liefst kort en duidelijk: Heb je de volgende dingen aan/ bij je? -schoenen, -portemonee, -buskaart, -rugzak.
    Je zou op zijn kamerdeur of de douchedeur ook een kort lijstje kunnen hangen met de dingen die hij moet doen voor hij naar beneden gaat. Daar kan bijvoorbeeld tanden poetsen, schoenen aan (in ons geval voor zoonlief ook schoon ondergoed aan), tas ingepakt en wat in jullie situatie nog meer van toepassing is op zetten.
    Succes met het hervinden van het ritme en veel plezier met het stukje vrijheid dat je weer terugkrijgt als de kinderen naar school zijn.

    Groet, WG

    BeantwoordenVerwijderen