dinsdag 7 augustus 2012

nog 2 weken

Wat is de vakantieperiode toch snel gegaan.
Nog twee weken en dan gaat kleine man weer gewoon naar school.
Grote man heeft nog vier weken, maar ja die is al zo groot, die heeft een oppas meer nodig.
Die gaat zn eigen gangetje wel.

De eerste twee weken was ik ook vrij.
Maar daarna gingen kleine man en grote man op Maandag naar opa en oma om daar te blijven
tot Donderdagmiddag.

En ondanks dat ik best eventjes kan genieten van alle rust om me heen, en ik dankbaar ben voor alle hulp die ik krijg voor het oppas gebeuren, ben ik toch blij dat het normale leventje weer begint.
Het is toch wel heel erg stil in huis.

Toch heb ik alle tijd gehad om na te denken, en om een beetje orde in de huiselijke chaos te krijgen.
Zo heb ik behoorlijk wat oud speelgoed weggedaan, zonder dat het zodra ik me omdraai weer uit de kliko gehaald word met de woorden zo he maaaammm...wat doe je nu??

Ik heb een lijstje gemaakt en op de koelkast geplakt met een huishoud rooster.
Daar hou ik me ook aan...iedere dag een beetje werkt voor mij dus beter dan twee dagen heel veel schoonmaken en opruimen.

Zo heb ik ook de spaarpotjes in huis gelabeld: Potje onvoorziene uitgaven, potje leuke dingen doen en potje kleding.
Ik heb mezelf voorgenomen om een vast bedrag perweek te pinnen en me daar aan te houden.
Ook geef ik mezelf, net als de kinderen zakgeld.
20 euro per week...helemaal voor mezelf, mag ik mee doen wat ik wil.
T voelt bijna als een kadootje voor mezelf.
Dus nog twee weken...en dan op naar het gewone leven!

Voornemens...ik hoop dat ik ze vol kan houden ;-)
Maar ik doe mn best.

Fijne Dinsdag.

3 opmerkingen:

  1. Spaarpotjes. Wat een goed idee! Nee nog niet voor mezelf maar misschien wel voor kers/sint en voor onvoorziene uitgaven. Ik denk dat je me heel blij hebt gemaakt. Alhoewel als je potjes wilt vullen moet je eerst geld hebben, haha! Iets voor later misschien. Succes met je schema!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons beginnen de jongste twee ook weer over twee weken. Maar ik mis ook wel een beetje het normale ritme...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook nog een week of 2 voor we in het gewone ritme zitten en hoe fijn de vakantie ook was, het mag nu wel weer naar 'gewoon'. Enne spaarpotjes ... tsja mijn blognaam is niet voor niets iets met potjes en dubbeltjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen