woensdag 8 augustus 2012

Dingen waar ik blij van word


Een knuffel van mijn kleine en mn grote man

Zomaar midden op de dag in mijn door de zon opgewarmde slaapkamer op bed wegdromen

 Zachtroze rozen

 Nieuwe laarzen of of slippers

Lavendel

Uitgeslapen wakker worden vlak voor de wekker gaat

een ijsje van ben en jerry

de geur van kersgezette koffie

Er kunnen zijn voor iemand

en weten dat zij er ook voor mij is

Een nieuwe tas en mijn spullen er dan in doen

Vakantie

 Lente: de voorzichtige eerste groene blaadjes aan de bomen

ongestoord naar mijn favoriete series (Grey’s Anatomy en gtst) kijken

Een filmpje pakken in de bios met lief of vriendin omdat je dan zonder iets te zeggen samen kunt genieten

vers wit brood met boter en hagelslag, veel hagelslag

Vlinders in je buik
samen uitgebreid ontbijten op zondagochtend

cadeautjes inpakken, voor welke gelegenheid dan ook

De geur van Zwitsal

verjaardagstaart met kaarsjes (ook al worden het er steeds meer)

woonbladen om steeds weer opnieuw in te bladeren

iets zien in de woonbaden en het dan voor meer dan de helft kopen in de goedkopere winkels

Slippers aankunnen omdat het daar warm genoeg voor is

Lekker warme sloffen in de winter

Knapperend haardvuur

bloeiende Hortensia’s in de tuin

Trouwerijen

Mijn zoon naar school brengen in de ochtend

en er weer staan als hij uit school kom

Mooi gestreken stapeltjes in de kast

de slappe lach

Bij een net geopende kassa als eerste aan kunnen sluiten

een volle koelkast

regen als je niet naar buiten hoeft

Een maatje kleiner nodig hebben als ik een spijkerbroek koop

veel leuke dingen voor weinig scoren in de uitverkoop

Naar de kapper

Oogcontact met een aantrekkelijke vreemdeling

het hele pak koekjes leeg eten zonder schuldgevoel

meteen weten wat ik die dag aan doe

Uitgebreid kunnen tutten

een heerlijk schoon en opgeruimd huis
 i
ets wat nieuw is, voor het eerst gebruiken

tv kijken als je ziek thuis bent (als het niet te lang duurt tenminste)

Verrassingen voor mij of voor anderen

Denken dat de artiest op het podium speciaal voor jou zingt (hij keek me toch echt aan…)

Mijn voeten kunnen zien als ik in de zee sta

een nog onbeschreven agendablad op zaterdag en zondag

 mijn buffetkast opnieuw inrichten

Mijn schoenen uit doen na een drukke dag

Stiekem van de Mc eten en het bewijsmateriaal meteen wegproppen in de vuilnisbak

Dolfijnen

Weer in een warm bed kruipen als ik er ’s nachts uit moest om te plasse

in een goed boek verzonken zijn

Opstaan en ontdekken dat mijn haar gewoon goed zit

Een complimentje (wie wordt daar niet blij van)

Veel tasjes in beide handen na een dag winkelen en toch maar weinig geld uitgegeven hebben

onverwachts bezoek

Een toetje kiezen als ik uit eten ben

Geld in mijn portemonnee terwijl ik niet wist dat het erin zat

Gelijk hebben

wakker worden terwijl het znnetje naar binnen schijnt

de geur van vers gebakken brood

de eerste spruitjes als het weer gevroren heeft

zee op de eerste warme dag

geur van bijenwas

uren kletsen met een vriend(in)
.
het knetteren van een kampvuur

verborgen schatten vinden op zolder

huilen bij een heel romantische film

warme chocomel met slagroom

Thee, in alle rust gedronken

bloemen kijgen

een hele grote bonbon met slagroom erin

de was, die zo lekker fris van de buitenlijn komt

een warme douche als je het koud heb

volle maan
.
zelf gemaakte lasagne

frisse dekbedhoezen en slopen op mijn bed

in huis dingen anders neerzetten

.bezig zijn met koken,creëren met voedsel

de vlinders en de andere zoemers, die mijn tuin bezoeken
.
een spinnenweb vol ochtenddauw zien

een kind heel blij horen lachen

zingen( heel hard en heel vals)
.
zomaar iets moois voor mezelf kopen

bloggen

schelpen aan het strand zoeken

met kleine man liggend in het gras figuren in wolken ontdekken

een knuffel zomaar op straat uit het niets van grote man

pas geboren babytjes
.
een heel mooie kaart op de mat als ik uit mn werk kom

in m,n joggingbroek op de bank een woonblad lezen

uit eten met mijn lief
.
aardbeien,

zomaar een heel mooi nummer horen op de radio
.
oude fotoalbums doorbladeren

een gekleurde zonsondergang

een tekening, schilderij, een tekst of beeld, wat me raakt

kaarsjes branden

konijntjes in het gras als ik s'ochtens naar mn werk fiets

de eerste lentebolletjes uit zien komen

met de kinderen dollen in het park

lezen in schommelbank in de achtertuin

een dagje met mn moeder, op stap

een massage krijgen

dromen
.
de geur van versgebakken appeltaart

de kerstboom versieren en dan de lichtjes aansteken

wierook branden
.
boekjes voorlezen kleine man

een regenboog zien in een regenlucht

.zeepbellen blazen

oudejaarsavond klokslag 12 ( een jaar vol nieuwe kansen)

huppelen door herfstbladeren:



2 opmerkingen:

  1. Da's een mooi daar-word-ik-blij-van lijstje. Elke dag eentje uit kiezen en je dag is goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi lijstje! Dat is ook gewoon geluk hé...die dingen die weinig
    of niets kosten.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen