donderdag 9 augustus 2012

Het leed...dat boodschappen doen heet ;-)

Zomaar een doordeweekse druilige Dinsdagmiddag:
Twaalf uur klaar met werken, Op naar de winkels want de kast begint aardig leeg te worden.
Het regend, maar ik heb geen auto dus op de fiets dus.
Daar aangekomen ( behoorlijk nat maar t allerergste is dat mn haar totaal ingezakt is en mn mascara op mn bovenlip hangt in plaats van op mn wimpers) is het behoorlijk druk.
Zwoegend en zwetend tussen iedereen slalommend het karretje inladen.
Dat is in de aanbieding..dus meenemen maar.
Goh dat is ook niet duur...neem mee.
Verrek verkopen ze dat hier ook, nou toe maar voor 1 keertje dan maar.
Vervolgens een half uur in de rij staan.
Vooral niet teveel meenemen want er past niet zo heel veel in mn fietstassen dus dan zit er niets anders op om Donderdag het hele ritueel maar weer eens over te doen.
Afrekenen en snel naar de fiets. (Grote stad dus met een beetje mazzel staat ie er nog) Pfff 50 euro betalen voor dat kleine beetje boodschappen.
Zo goed en kwaad als dat gaat proberen mijn flessen, waspoeder, aardappels in de tassen te laden.
Ai...toch weer teveel gekocht...Dus een tas aan mn stuur hangen.
Winkelwagentje terug brengen en als een speer weer terug naar mn fiets terwijl ik ondertussen aan het duimen ben of mn boodschappen er nog wel inzitten bij terugkomst.
Door weer en wind weer terug naar huis fietsen.
Uitkijken dat ik niet op mn snufferd ga door een tas tussen mn spaken of nog erger door een windvlaag de tas tussen knie en stuur en zodoende niet meer kunnen sturen.
Thuis aangekomen op de klok kijken.
ai al half twee...Wilde eigenlijk nog strijken, zuigen, dweilen en de bedden opmaken maar ja kleine man komt zo uit school en de boodschappen moeten nog opgeruimd worden.
Ik was het ZAT!!!
Dus vanaf een paar weken doet chaootje boodschappen bij appie online.
Ik hoor je denken: nou nou is dat niet decadent...
Nou best wel.....
Maar de kosten vallen mee.
Ik doe voor 70 euro boodschappen.
Zoveel mogelijk in de bonus.
En natuurlijk het goedkoopste merk.
1 keer in de tien a twaalf dagen komt ie....hij zet mn boodschappen in de keuken.En ik krijg nog allerhande boodschapjes kado.
.Alles is vers, en na de eerste dagen verse melk gaan we over op de houdbare.
Alleen om 1 keer in de week nog naar de markt te gaan voor vers fruit en verse groente en bloemen.....
Maar laat ik de markt nou ontzettend leuk vinden!!

Fijne avond

2 opmerkingen:

  1. Wat beschrijf je het leuk zeg! En tja als het zoveel stress voor jou scheelt moet het toch kunnen, lijkt me! En je hoeft niet bang te zijn voor impulsiefe aankopen. Dus uiteindelijk ben je misschien zelfs minder kwijt!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook zo.
      Ik verzin thuis mijn lijstje bij elkaar, en hou me daar ook aan.
      Dus al met al ben ik zelfs nog goedkoper uit

      Verwijderen