dinsdag 7 augustus 2012

Merkengek....of toch niet?

Als ik om me heen kijk, vriendinnen, collega,s vriendjes van de kinderen ( ow ja ook die van 6),
Allemaal zijn ze merkengek.
De U.ggs zijn niet aan te slepen, evenals N.ikes en co.
Ik heb dat nooit zo gehad eigenlijk, en gelukkig de kinderen ook niet.
Tuurlijk...grote man kwam laatst thuis met de woorden: mam, ik zou van de winter zo graag een leren jas willen hebben.
Maar waar die dan vandaan komt zal m een grote zorg zijn.
Gekeken op M.P en ja hoor, een leren jas besteld voor 10 euro. Kind blij, moeder blij.

Als kind heb ik ook nooit om merken gegeven.
Misschien omdat ik ook geen broers of zussen had, en mn ouders ook echt niets om merken gaven ging ik gewoon door het leven op mijn B.ristolgympen...en trots dat ik was! ( wel even voor schooltijd in de modder lopen want anders waren ze zo wit).

Toen ik wat ouder werd hadden vriendinnetjes wel altijd merkkleding.
Ik kocht van mijn eigen kleedgeld bij de W.ibra.
Als klasgenoten vroegen: leuke trui waar heb je die gekocht vertelde ik ook gewoon waar die vandaan kwam.Kreeg dan standaard de opmerking: haha grapjas.
Om een of andere rede geloofde niemand mij, en was ik dus altijd uniek op school met mn truien omdat niemand de betreffende winkel inging, laat staan er iets kocht.

Toen grote man nog klein was, ging hij ook zien dat vriendjes merkkleding hadden.
Hij wilde ook zo graag een merkshirt.
En moeders ging overstag...kocht het allergoedkoopste shirt dat er was in de aanbieding.
5 euro voor mn merkshirt en grote man die nog klein was moest gelijk zijn vader bellen met de worden:
Pappaaaaa...ik heb van mn moeder een echt le bakker shirt gekocht.( was dus t merk met die grote haan maar ach whats in a name.)

Grote man zit nu op t middelbaar. Waar t dus nog veel meer om merken draait.
Terwijl ze hier hun neus niet optrekken voor Z.eeman, vertelde grote man aan vrienden als ze vroegen waar dat gave shirt vandaan kwam dat ook gewoon.
Maar daar werd toch erg raar op gereageerd.
Tegenwoordig heeft grote man daar wat op gevonden,
Als men nu vraagt waar dat "kickuh"shirt vandaan komt zegt hij:
La marina....En nu is de halve school opzoek waar die gave winkel zich bevind...want bij La marina verkopen ze toch wel hele leuke kleding ;-)



3 opmerkingen: