vrijdag 17 augustus 2012

Maakt geld gelukkig?

Tuurlijk denken we allemaal wel eens: had ik maar meer geld.
Maar zouden we met meer geld echt gelukkiger zijn?
Denk het niet....
Kijk naar mezelf, ik ben hard bezig om wat geld bij elkaar te sprokkelen om het huisje op te knappen.
Maar of ik er echt gelukkiger van word?
Vast wel...de eerste dagen.
Maar alles went. Zo ook de nieuwe inrichting.
Ik heb ooit in een situatie gezeten dat ik echt geen geld had, wat schulden zelfs.
Ook ik lag snachts wakker omdat ik de rekeningen niet kon betalen.
Of ik maakte de post niet meer open, bang voor wat er in stond.
En gelukkig zijn we over die nare periode heen.

En het is  menselijk om meer te willen.
Maar eerlijk is eerlijk....ben ik gelukkiger als de kinderen nieuwe kleding hebben en er tip top uitzien? ( die broek is de eerste 10 minuten mooi, daarna rollen ze in de modder!)
Is mn taart lekkerder uit die nieuwe oven?
Zit mijn haar beter als ik naar die dure kapper gaat ipv naar de euro kapper om de hoek.
Nee dus.
Minder willen maakt je vrijer en gelukkiger.

Vanaf nu genieten we hier van de kleine dingen:
Het zonnetje dat naar binnen schijnt.
Het huisje dat er vanaf nu netjes en schoon uitziet.
Een wandeling in het park.
Een plakje zelfgemaakte cake bij de koffie.



En vanaf nu zijn we dankbaar voor alles wat we wel hebben,
En wat we tot op heden bereikt hebben!
Geen honger,
Geen schulden meer.
Een leuke baan.Een gezellig huisje.
Een lieve vriend en 2 geweldige kinderen....
Wat ben ik toch rijk!!


There are two ways to be rich:
One is by acquiring much, and the other is by desiring little





5 opmerkingen:

  1. UUuuuhhhm....nou.... op het moment zou ik er toch wel een beetje gelukkig van worden hoor! Lieve groet van Vlinder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat snap ik meis....
    Geen geld maakt ook niet gelukkig.
    Een mooie tussenweg zou perfect zijn:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geld maakt inderdaad niet gelukkig, maar soms wel makkelijker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Teveel is niet goed maar teweinig ook niet, we moeten proberen in alles een tussenweg te vinden. Soms lukt dat. Als ik genoeg geld heb voor een dak boven mijn hoofd, goed eten, medische zorg en af en toe iets leuks doen ben ik blij, alles meer is luxe in mijn ogen. Ik probeer zoveel mogelijk te genieten van alles om me heen, maar ook dat lukt de ene dag beter dan de andere.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is niet het belangrijkste in je leven, maar ook niet geheel onbelangrijk. Het maakt het leven wat makkelijker. En zorgt voor een goede nachtrust (in mijn geval).

    Ik heb een lange periode gehad, waarin wij geen geld hadden. Het heeft ons wel sterker gemaakt. Wij zijn naar elkaar toe gegroeid. Nu hebben wij een aardige buffer, die ons de mogelijk geeft, dat Husband eerder stopt met werken.

    Hij krijgt een pensioen van het ABP en met ons buffertje er bij redden wij het wel. Wij hebben nu een keuze. Die hadden wij vroeger niet. En dat is ook wel pretig.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen