maandag 13 augustus 2012

Vanaf september doen we het anders

Ik lees al een poosje her en der mee op alle blogs.
Heerlijk om zoveel bespaartips en huishoudtips tegen te komen.
Raar dat je zelf niet op sommige dingen komt.
Voor mijn gevoel maar een beetje aan lopen mopperen de laatste tijd.
Maar....vanaf september gaan we het anders doen.
Dan zijn de kinderen weer naar school, en heb je toch wat meer het alledaagse ritme terug.

Geen impuls aankopen meer, maar pinpas thuis laten en als ik echt wat wil hebben,
dan naar huis fietsen en kijken of ik die nieuwe laarzen nog zo mooi vind.

Letten op energie en gaskosten.

Ook heb ik een lijstje gemaakt met things to do qua huishouden,
Iedere dag iets...beter dan 1 keer in de week de hele toko onderhanden nemen.

Belangrijkste puntje is toch wel dat ik vandaag hoorde dat ze op mijn werk akkoord gaan
met de gewijzigde uren.
Ik ga per september dus 4 dagen werken van 8 tot 2.15
Dus ben ik gelijk thuis met kleine man.
Dan hoeft opa alleen tussen de middag te komen.
En zodoende heb ik de tijd voor de klusjes in huis, en kan ik in alle rust een warme maaltijd op tafel toveren.
Enig nadeel was dat ik niet de Maandag of Vrijdag vrij heb, maar Donderdag.
Misschien is dat even wennen en valt dat best mee.
Donderdag is hier immers marktdag...dus ook wel weer leuk.

Verder ben ik begonnen met eindelijk een kasboek bij te houden.
Schrikken hoeveel ik eigenlijk kleine dingetjes pin.
5 euro hier, 10 euro daar.
Volhouden dus.

Fijne avond

6 opmerkingen:

  1. Fijn joh dat ze akkoord zijn met je werkrooster. Ik kreeg vandaag te horen dat we over gaan naar vaste werktijden, daar gaat mijn flex-roostertje (half uurtje later, uurtje langer etc)... en dus ook een stukje zelfstandigheid, jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. komt goed en je zal merken dat je nu ook al naar je nieuwe doelen toe gaat werken.......


    Ps kan je die woordverrificatie niet uitzetten ;) nodigt nu niet zo uit om even een klein snel reactieberichtje neer te zetten namelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Balen Potjan...toch een klein stukje vrijheid die je in moet leveren.

    Gedaan spaarpotje....wist niet eens dat ik dat had ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar is het kasboek voor hè. Eyeopener.
    Dat wordt nog meer besparen... mmmmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, Ik ga je volgen.
    En een kasboek werkt heel goed. Dat doe ik al jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super van je nieuwe werkrooster! Donderdag is vast een hele leuke dag om vrij te zijn en dan hoef je nog maar een dagje voor het weekend...

    BeantwoordenVerwijderen