donderdag 16 augustus 2012

Bezuinigen...maar hoe?

Verjaardag van kleine man is geweest.
Maandag weer naar school.
Het gewone leventje gaat weer beginnen.
Het was allemaal leuk, maar we zijn er aan toe.
Maandag gaan ook mijn nieuwe werktijden in, dus meer regelmaat in huis.
We gaan dus bezuinigen.
Niet omdat we schulden hebben, maar omdat we nu niets over hebben om te sparen en ik wil een spaarcentje  kweken.

Bezuinigen...maar hoe??
Zo min mogelijk lampen aan en zoveel mogelijk kaarsjes.
Van de winter s'avonds de gordijnen dicht, een dikke trui aan en de verwarming een graatje lager.
De afwas niet meer makkelijk onder de stromende kraan maar gewoon in het teiltje.
Een kasboek bijhouden ( wat een eye opener!!)
Het zijn de kleine dingen die het doen.
Eigenlijk zou ik ook moeten stoppen met roken, maar dat is moeilijk...dus voorlopig maar even overgestapt naar zelf sigaretten maken, besparing van ongeveer 20 euro in de week ( shame)
Alleen hebben we hier een verschrikkelijke energieslurper: de koelkast.
Die slaat echt om het half uur aan.
Een oud ding maar hij doet nog zijn best.
Dus jullie begrijpen wel waar mijn eerste spaarcentjes aan op gaat.
Flink sparen dus!

Fijne avond

5 opmerkingen:

  1. Tip: zet dan de koelkast zo vol mogelijk, het spul houdt zichzelf koud, om zo maar te zeggen.
    suc6

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog een tip, laat de koelkast regelmatig ontdooien. Hoe meer ijs hij aanmaakt, hoe meer energie hij verbruikt om te koelen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van zelf sigaretten maken stapje voor stapje elke dag een sigaretje minder, ook een optie? Dubbeltjelief behoorde ooit tot de club van zware rokers en van de ene op de andere dag gestopt, maar da's lastig en lukt niet iedereen.

    Een idee om het geld wat je normaal de lucht in paft (klinkt lekker onaardig zo) even in een potje te stoppen en daar deels wat leuks van te doen, nu ben je dat geld ook kwijt en misschien net een zetje om helemaal te stoppen.

    Succes met al je plannen en weer in het (nieuwe) ritme komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toen wij echt heel erg moesten bezuinigen omdat we nauwelijks boodschappen konden kopen, heb ik uiteindelijk ook mijn man zover gekregen dat hij ging bezuinigen op roken.Hij is inmiddels ruim 2 jaar rookvrij en het scheelde ons 150 euro in de maand en dat geld konden we goed gebruiken.Misschien is dat voor jou ook de volgende stap,je hebt in elk geval al een stap genomen om zelf sigaretten te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed van je dat je er zo stevig tegen aan gaat. Ik merk dat hoe meer ik bezig ben met bezuinigen hoe meer andere bezuinigtips ik tegen kom en ga toe passen. Het gaat je vast en zeker lukken!!

    BeantwoordenVerwijderen