donderdag 26 september 2013

Vochtproblemen

Zoals eerder al geschreven heb ik in mijn oude huurhuisje enorm last van vocht.
Luchtvochtigheid in de woonkamer is bijna dagelijks tussen de 70 en de 85 %
Op de bovenverdieping nog een stukje hoger zelfs.
Daar hangen op een koude dag de druppels gezellig bij elkaar te bungelen op de overloop.

Gebeld naar de woningstichting en jawel, er stond vandaag een meneer op de stoep die "eens een kijkje" kwam nemen.
Meneer was erg serieus  en vroeg bij binnenkomst : dus u heeft een vochtprobleem?
Hij kon dus ook niet lachen toen ik zei: nou ik niet...maar mijn huis wel.
Dus maar snel een rondleiding gegeven en jawel....meneer bleef schrijven in zijn schriftje en nam het hoog op.
Gelukkig maar.
Er komen nu in ieder geval ventilatieroosters in de woonkamer.
Hij laat "een mannetje" komen om naar de dakpannen te kijken. De roosters in de slaapkamer worden vervangen. En nog wat dingetjes die me nu op het moment niets zeggen.

Hij wilde ook eventjes op zolder kijken en terwijl hij de vliso trap opliep trok hij een raar gezicht en riep: hij houd mij toch wel?
Tja meneer geen idee dat zien we vanzelf wel. (vond hij ook niet grappig trouwens).
Maar meneer maakte hier ook korte metten mee en noteerde in zijn schriftje: trap vervangen.
Ben ik ook erg blij mee omdat grote man zijn mannenhonk op zolder heeft.
Komt er ook nog een hekje bij en laat hij in de tussentijd het plafonnetje in de overloop vervangen omdat ik anders kleurverschil krijg!.

Koffie wilde meneer niet, lachen kon hij ook al niet, maar ik ben erg tevreden met deze meneer!
Hou jullie op de hoogte.
Fijne middag.



5 opmerkingen:

  1. Zo zonde is dat ook in een woning gewoond met 82% vocht je stookt voor de kat zijn ...
    Goed ventileren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha leuk geschreven. Ook ik wil je adviseren om zoveel mogelijk de ramen open te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die meneer neemt zijn werk duidelijk heel serieus! Fijn dat er nu actie wordt ondernomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind ook altijd er moet wel iets te lachen zijn. Gelukkig wordt nu een hele rits dingen vervangen en heb je er straks veel profijt van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo te horen heb je meer geluk met je woningbouw vereniging dan ik , hier zijn ze weliswaar altijd erg vriendelijk,maar moet je echt blijven zeuren voor er problemen opgelost worden , zo moest ik over het raam van mijn dochter haar slaapkamer wel 5 keer bellen en werden er eerst met simpele dingen waarvan je van te voren al wist dat ze niet gingen werken ,zelfs als leek zonder verstand van klussen, geprobeerd het probleem op te lossen en werd er pas de 5e keer na ruim een half jaar dan toch maar een nieuw raam ingezet . misschien ben jij dan met deze niet zo vrolijke man beter af.

    BeantwoordenVerwijderen