dinsdag 3 september 2013

kindregelingen 2014...snap er niets meer van

Net het journaal gekeken.
En jawel, we gaan er weer op achteruit met zijn allen.
En wat maken ze het weer moeilijk, ik snap er werkelijk waar niets meer van.
De kinderbijslag gaat fors naar beneden.
Maar in mijn geval ook het kind gebonden budget.
De inkomensgrens gaat namelijk naar beneden. van 26.000 naar 19.797.
En laat ik nou net 19.900 verdienen.
Ik weet het, het is maar een extraatje maar toch zorgt  nou net deze regeling dat we iets fijner kunnen leven

Alleen is het mij nu niet duidelijk of ik het dan helemaal niet meer krijg, of wat minder.
Tja wat dan...minder gaan werken om toch die regelingen te krijgen? ( meer werken kan op dit moment niet)
Of gewoon maar blijven werken en dan maar aan het einde van de maand minder overhouden, maar dan iig niet "mijn hand ophouden"?

Het is ook allemaal nog niet zeker, en misschien moet ik me er ook maar nog niet druk om maken.
Maar het idee dat we van bezuinigen omdat het moet, naar bezuinigen om het wat fijner te hebben naar weer bezuinigen omdat het moet te gaan geeft me totaal geen prettig gevoel :-(


.

1 opmerking:

  1. Neeh dit treft inderdaad heel veel mensen. Het valt mij echt tegen van de PVDA je kan toch gemakkelijk de kinderbijslag ook inkomensafhankelijk maken?

    BeantwoordenVerwijderen