zaterdag 28 september 2013

koopkracht

Het oud de gemoederen van een heleboel mensen flink bezig.
Soms kan ik er wakker van liggen.
Er is namelijk een heel groot verschil tussen willen en moeten consuminderen.
Nou heb ik als alleenstaande met twee kinderen en een baan van 24 uur ook geen mega inkomen.
Maar we redden het.
En op deze manier met bezuinigen, besparen en al daar meer bij komt kijken hou ik tijd over die ik met de kinderen kan besteden.
Ik ga al vroeg naar mn werk, dan is opa er. Tussen de middag is opa er ook weer. (wat ben ik blij met die man ;-)
Maar s'middags zit ik er wel compleet met kopje thee en een koekje.

Maar goed, dan moet er  niet heel veel gebeuren de komende jaren...dan lukt het toch echt niet meer op deze manier.
Nou kwam ik gisteren op deze site : http://www.zorgkiezer.nl/rekenhulp-koopkracht
Ik heb het eventjes uitgerekend, en zoals het er nu naar uitzie ga ik er zelfs met jawel...85 euro op vooruit ;-)
Dat slaapt in ieder geval een stukje lekkerder.
Fijn weekend.

3 opmerkingen:

  1. Bij mij klopte het voor geen meter. Zo kreeg ik arbeidskorting terwijl ik niet werk en las ik ook niets over afschaffing WTCG. Bedenk dus goed of het wel klopt..
    Voor jou gaat bv de kinderbijslag ook naar beneden :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoop dat het klopt voor je! Zou wel lekker zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kan ook op de NIBUD site kijken.
    ik vermoed dat het voor jou meegaat vallen omdat ze werken lonend willen maken. Tenminste dat zeggen ze telkens.

    BeantwoordenVerwijderen