vrijdag 6 september 2013

Brocante vs Leen

Al vanaf de tijd dat ik nog een klein chaootje was ben ik gek op brocante.
Die leuke tierelantijntjes die zo gezellig staan in de woonkamer...en keuken...en slaapkamer.
Heerlijk om winkeltjes markten en M.P af te struinen naar spulletjes met een verhaal.
Maar ja, als ( alleenstaande) moeder zijnde gaan mijn zuurverdiende centjes vaak op aan andere meer noodzakelijke dingen.
Daarbij ben ik niet in bezit van rijbewijs dus moet het wat dichterbij huis zoeken.

Met als gevolg: wie niet rijk is moet slim zijn.
Zoals eerder al in een blog geschreven:
Meubels komen van M.P. Lik krijtverf erop en voila....oude meubeltjes ;-)

Nu was ik erg op zoek naar brocante dingetjes in mijn vensterbank.
Ik ging dus gisteren eventjes kijken bij L een bakker.
Had er niet veel vertrouwen in maar ach je moet wat.
Maar wat schetste mijn verbazing: Leen was flink bezig met een "brocante"afdeling.
Dus liep ik met mijn tong op mijn knieĆ«n en een lach van oor tot oor mijn  mandje in te laden.

Het was denk ik maar goed dat ik maar 40 euro bij me had, maar het resultaat mag er zijn.
Ik ben er in ieder
geval flink happy mee:
En ach dat er dan een labeltje op hangt met de woorden: made in china...tja dat moet dan maar voor voorlopig.
Maar zo af en toe....zo heel af en toe komt er iets op mijn pad, via MP dat ik dan toch echt niet kan laten staan!
Van de winter dan eindelijk mijn stoofpeertjes op oma's wijze.

Fijn weekend

2 opmerkingen:

  1. 't Ziet er heel gezellig en smaakvol uit! En allerminst chaotisch.

    Groeten van M.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb deze zomer weer leuke dingen gescoord op verschillende rommelmarkten ,want heel veel mensen kopen regelmatig allerlei nieuwe hebbedingetjes voor in huis en tja als je de trends op de voet volgt moet er elk seizoen iets anders staan, ik ben deze mensen altijd heel dankbaar ,want ook dit jaar weer flink wat mooie en normaal gesproken heel dure spulletjes gekocht voor bijna niets ,oke ik loop een paar jaar achter de trends aan,maar aangezien dat veel trends weer terugkomen zou je ook kunnen zeggen dat ik voorop loop.

    BeantwoordenVerwijderen