zondag 20 oktober 2013

klagen loont

Grote man heeft als hobby skaten.
Prima natuurlijk, alleen die schoenen.
Die zijn na 2 maanden aan vervanging toe omdat ze versleten zijn.
Nou heeft grote man nooit echt dure schoenen maar toch.
Dus dacht ik laatst: laten we eens echte skateschoenen kopen, die zijn wel duurder maar als daar een half jaar mee gedaan word is het toch voordeliger.

Dus kreeg grote man echte skateschoenen van een bekend merk.
75 euro pfff....een hap uit het budget maar ach je hebt wat over voor je kind ;-)

Wat schetst mijn verbazing: grote man kwam na 2 weken skaten thuis met een gat onder aan zijn schoenen.
Balend naar de schoenmaker gelopen en laten maken voor 4 euro, toe maar.
Maar de schoenmaker riep gelijk: ow ik zie het al, een fabrieksfout.
Dus met de schoenen naar de skatewinkel waar wij ze aangeschaft hadden.
Daar namen ze de schoenen terug en zouden ze vanuit daar opsturen naar de fabrikant.
We zouden er nog van horen.

Na een week belde de skatewinkel op, de schoenen zouden niet retour magen van de fabrikant want er was verkeerd mee omgegaan?!?
Maar om ons tegemoet te komen wilde de skatewinkel ons wel aanbieden om nieuwe schoenen uit te zoeken met 25 % korting.
Ik dacht toen nog: wat vriendelijk van die meneer.
Maar het zat me echt niet lekker dat de fabrikant er zich er zo makkelijk vanaf bracht.

Dus ik mailde een boze brief.
Dat ik meer had verwacht van schoenen van dat merk, en dat ik ze absoluut niet klantvriendelijk vond.
Na 2 dagen kreeg ik een mail terug:
Ze hadden klantvriendelijkheid juist zeer hoog staan, en wilde er alles aan doen om ons verder te helpen maar.....ze hadden helemaal nooit een klacht gehad van de skatewinkel.

De skatewinkel had dus geen klacht gemeld om zodoende ons weer schoenen te laten kopen, wel met 25% korting maar toch.
De fabrikant was hier ook niet vrolijk mee en  heeft inmiddels contact gehad met de skatewinkel.
We mogen nieuwe schoenen uitzoeken.

Zo zie je maar, klagen loont, ben blij dat ik er zelf achteraan gegaan ben.

Fijne zondag!

6 opmerkingen:

  1. Nou die skatewinkel ga je voortaan ook met een grote boog voorbij zeg. Doen alsof ze service verlenen en niet eens contact opnemen met de fabrikant. Goed dat je zelf toch even actie hebt ondernomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou, dat vind ik nogal asociaal van die skatewinkel!
    Ik zou daar toch een klachtenbrieff naar toe sturen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfff, ongelooflijk! Maar gelukkig was jij zo dapper en heb je ze zelf gebeld en dat leverd toch nog nieuwe schoenen op! En een dikke minpunt van de skatewinkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een dikke min voor die skatewinkel, ik weet zeker dat die fabrikant er niet blij mee is. En maar goed dat je het zo doet.!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop toch dat jezelf dit ook nog bent gaan melden bij die winkel. Ongelooflijk zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een stelletje boeven zeg! Daar ging ik meteen nooit meer naar toe! (wel eerst de nieuwe schoenen ophalen natuurlijk!) Diende ook meteen een klacht in bij het hoofdkantoor van die schoenwinkel!
    Goed dat je actie heb ondernomen.

    BeantwoordenVerwijderen