zaterdag 2 november 2013

Soms vliegt het geld je rekening af...

Soms heb je van die tijden dat ik denk: he dat gaat lekker met minder geld uitgeven,
op die momenten zie ik zelfs ( eindelijk) de spaarrekening groeien.
Maar op sommige momenten is het alweer van de rekening als het geld amper gestort is.
Ik ben bang dat november tot de laatste categorie hoort.

Eind oktober kreeg ik een brief van de school van grote man, ze gaan op schoolreis naar Londen.
Heel leuk allemaal, maar of ik half november al het eerste deel van 75 euro over wilde maken,
Beetje jammer dat ze dit niet tijdig kenbaar maakte want dan kon ik er wat voor sparen.

Ook lijkt het wel of de boodschappen duurder worden ( of lig dit aan mij?)
Ik doe mijn boodschappen via appie en moet dan voor 70 euro bestellen, zat ik eerst nog flink op de bestelknop te rammen voor ik aan het bedrag kwam, kom ik nu steeds minder uit met 70 euro.
Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat grote man flink aan het puberen is, het kind lijkt wel een bodemloze put.

Ook ben ik over gestapt naar een andere tandarts, mijn tandarts zat nogal ver weg en deze opende zijn deuren bijna in mijn achtertuin.
Enig nadeel aan deze tandarts is dat ik het bedrag gelijk bij hem moet betalen en daarna pas de rekening in kan dienen bij de zorgverzekering, maar ach ik heb bijna nooit iets dus een controle betalen van 22 euro kan ik nog wel opbrengen dacht ik.
Maandag mijn eerste afspraak.
Maar laat ik nu Vrijdag enorme pijn in mijn mond krijgen,
Een flinke ontsteking bij mijn voorste tanden ( aan de onderkant.
Het doet pijn en ziet er niet goed uit.
Dus ik ben bang dat ik ook daarvoor een flinke rekening tegemoet kan zien.
Gelukkig krijg ik dan later een groot deel terug ( hoop ik) maar je moet het toch eerst maar eens even ophoesten.

Fijn weekend

3 opmerkingen:

  1. Je kunt bij de school aan het begin van het schooljaar aanvragen welke kosten je te wachten staan. Is toch jaarlijks hetzelfde programma. Bij ons op de school weet ik dat zelfs van alle jaren. Kun je dan beter reserveren.
    Succes bij de tandarts.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Apart dat je niet achteraf kan betalen, ouderwets hoor je tandarts. Zo krijg je wel gelijk inzicht hoeveel een behandeling kost.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. School grijpt bij ons ook heel vaak in de portemonnee! Een reisje naar Londen kostte bij onze school 220 euro. In een keer te betalen… Zelf gaan we niet op vakantie o.a. omdat het te duur is, en dan moet je via schoolreisjes alsnog enorme bedragen neertellen...

    BeantwoordenVerwijderen