zaterdag 12 oktober 2013

Jippie!!De vaste lasten naar beneden.

De laatste tijd lezen en horen we natuurlijk veel over de vaste lasten naar beneden brengen.
De meeste mensen hebben tv, telefoon en internet en verzekeringen al zo lang.
Dat overstappen een beetje eng klinkt.
Vaak hoor ik mensen zeggen: dat gedoe.

Zo dacht ik er eerlijk gezegd ook over.
Heb dat ooit eens allemaal aangevraagd en het liep prima zo.
Tot ik zoals eerder geschreven mijn energie leverancier belde en er (zonder overstappen)
20 euro per maand vanaf kon snoepen.

Gister er eens goed voor gaan zitten.
Ik heb bellen , tv en internet van U.pc en betaal daar 68 euro per maand voor.
Is veel geld maar dat is zo gekomen toen chaoot nog een man had en die wilde het beste snelste en noem maar op.
In mijn ogen is het zo: als we maar tv kunnen kijken, af en toe een laptopje open kunnen slaan en mijn ouders kan bellen, ben ik tevreden.
Na enig gezoek op t net kwam voor mij k..pn als beste uit de bus.
Dus gebeld.
Na een leuk gesprekje met die mevrouw bleek na een optelsom dat ik dan 50 euro gaat betalen.
Ook had ze nu een aanbieding: gratis twee kastjes voor de kinderkamertjes zodat kleine man en vooral grote man tv kunnen kijken.
Die kastjes had ik al, want ik kan veel zelf, maar kabels trekken gaat me boven mijn pet.
Dus daar was ook een winst te behalen van 16 euro per maand.
Ik kan pas overstappen per 1 januari maar het toch maar vast geregeld allemaal!

Kijk dat was weer lekker, dus toen maar gelijk tele.2 gebeld, waar ik een mobile telefoon van heb voor 35 euro per maand.
Geen idee waarom ik ooit zo,n duur abonnement heb afgesloten, maar eenmaal gedaan zat ik eraan vast tot juni 2014.
Na wat gepraat over en weer met wederom een vriendelijke mevrouw aan de andere kant van de lijn
krijg ik een nieuwe telefoon met veel goedkoper abonnement,
15 euro per maand i.p.v. 35. gaat in binnen nu en tien dagen.

In een week tijd een besparing van bijna 70 euro kunnen regelen.
Helaas gaan ze niet allemaal al direct in, dus vanaf januari kan er weer 70 euro extra naar de spaarrekening.
Dat gaf een voldaan gevoel, helemaal toen ik ook nog hoorde dat het waarschijnlijk met de bezuinigingen voor gezinnen nog wel meevalt.
Maar dat wachten we rustig af.
Fijn weekend!!


2 opmerkingen:

  1. Jij bent goed bezig zeg. Zou dat maar iedere week kunnen hè? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 70 euro met een paar telefoontjes vind ik mooi verdiend. Goed gedaan zeg!

    BeantwoordenVerwijderen