zaterdag 5 oktober 2013

Een brutaal mens heeft...de energie rekening omlaag.

Dacht ik dat ik al lekker op weg was met het naar beneden brengen met de energierekening.
Nou, het kan nog beter.
Onder het mom: een brutaal mens heeft de halve wereld,
heb ik, na enig moed verzamelen de telefoon gepakt en gebeld naar mijn energieleverancier.

Ik werd vriendelijk ter woord gestaan gelukkig.
Ik vertelde de mevrouw aan de andere kant van de lijn, dat ik met plezier klant van hun ben, maar dat ik op een vergelijkingssite had gekeken en toch bij andere leveranciers voordeliger uit ben.
Wat nu te doen?
Nou zei de aardige mevrouw, we willen graag dat u klant bij ons blijf, dus ik doe u een voorstel:
Als u bij ons blijft dan krijg u het instaptarief dat geldt voor nieuwe klanten.

Om een lang verhaal kort te maken, ik krijg een flinke korting. ben nu dus 20 euro in de maand!!! voordeliger.
Dus nu van de 155 naar de 135 euro, en dat is best ruim maar de mevrouw wilde liever dat ik terug kreeg aan het einde van het jaar dan dat ik bij moest betalen.

Ook had de aardige mevrouw nog even uitgerekend dat ik nu een dubbelmeter heb, maar dat een enkel tarief voor mij voordeliger was.
Of dat echt zo is dat kan ik pas in het loop der jaar merken, maar ik kon altijd ieder moment weer overstappen naar dubbel tarief.

Ach normaal ben ik niet zo mondig, maar niet geschoten altijd mis.
Toch blij dat ik al mijn moed had verzameld om toch te bellen.

Fijn weekend!

7 opmerkingen:

  1. Kijk dat is fijn! Dat scheelt 240 euro!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat scheelt veel geld! Goed gedaan meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gedaan! Ga ik ook doen (als ik durf). Vraagje: heb jij een lopend contract of zat jij aan het einde van je contract?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik had een vast contract en die liep nog zeker een jaar.
      succes met bellen. het is even een drempeltje over.
      maar gelukkig met resultaat

      Verwijderen
  4. Volgende stap is misschien toch overstappen om goedkoper uit te zijn. Kijk eens naar een collectief inkoop initiatief zoals via Vereniging Eigen Huis, kun je je geheel gratis voor inschrijven en je hebt gegarandeerd een goede deal. Ik zit nu 3 jaar bij Eon voor 56 cent per m3 gas, en 19,5 cent per kWh. Dat vind ik je bij geen enkele leverancier zonder collectief contract

    BeantwoordenVerwijderen