maandag 30 juli 2012

een kastje per dag

Las op een ander bericht een stukje over een kastje per dag.
Als je iedere dag een kastje o.i.d onder handen neemt heb je natuurlijk
het hele jaar door een lekker opgeruimd huis.
Hier in huize Chaootje hebben we ook zo,n lekkere rommelkast.
Iedereen die binnenkomt gooit hier zijn of haar sleutels, mp3 spelers, muntstukken, zegeltjes ongeopende post neer.
Een doorn in mijn oog.
Ik ruim het op, en vervolgens hoor je de ganse dag: Maahaaam waar zijn mijn sleutels, mp3 en noem maar op.
Chaotisch als mam is weet ik dat ik het opgeborgen heb.....maar waar ook alweer?
Dus Zaterdag een mooie ruime mand gekocht, op de kast gezet, en daar kan een ieder vervolgens zijn troep ingooien.
Totdat deze natuurlijk vol is en ik hem alsnog opruim...
Maar dat duurt vast nog wel even;-)


3 opmerkingen:

  1. Heb je gedacht aan per persoon n mand(je)? Lijkt me veel praktischer, elk zijn eigen kleur. En geef vooral jezelf ook een en laat zien, door t gebruik ervan, hoe je het bedoelt. Want soms willen we onze huisgenoten opvoeden en vinden we dat we zelf niet mee hoeven doen aan een nieuwe regel ;-) Meestal schrik je dan van wat je zelf per dag aan rommeltjes neerlegt en verzamelt etc. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je kast helemaal geweldig! En wat handig al die laatjes, en deurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar blog! Goed idee die mand, ga ik ook proberen. Elke dag een kastje schoonmaken doe ik al. Daarnaast stofzuig ik iedere dag een andere kamer. Ik heb een centraal stofzuigsysteem en daarmee is stofzuigen echt totaal geen moeite.

    BeantwoordenVerwijderen