zondag 22 juli 2012

Het huishouden van...

Gisteren met de jongste zoon een brief op de post gedaan.
Ik kan het dan niet laten om stiekem bij andere naar binnen te kijken.
Ik weet het, vreselijk irritant, ik kan er zelf ook slecht tegen als mensen dat bij mij doen, maar goed.
En iedere keer vraag ik mij af....hoe doen die mensen dat toch?
Twee ouders, of net als ik alleenstaande moeder.
Een of twee (of meer) kinderen, een baan en toch zo,n schoon opgeruimd huisje?

Schoon en opgeruimd huisje, kijk dat lukt me ook best hoor, als de kinderen er niet zijn.
Maar met die twee? pfff.
Laat ik eens een beeld scheppen over mijn gezin:

Kleine man: bijna 7 Niet getest maar zeker een vorm van enig adhd.
nog geen 1 meter 20. Komt stuiterend en rollend zijn bed uit, het liefst in zijn blootje want hij heeft een passie voor naakt lopen.
Eer hij aangekleed is zijn we een dik halfuur verder.
Hij rent de kamer door terwijl ik er achter na rent met ondergoed , sokken en de rest van zijn kleding.
Dat rennen en stuiteren doet hij verder de hele dag door.Duikt in zijn speelgoedmand en speelt ook het liefst met Lego en autootjes en kleurt wat tegelijkertijd.
Al kunnen we erg om hem lachen want pipo de clown is vast jaloers op hem...

Dan grote man: 13 jaar alweer. Wordt nu getest op syndroom van asperger. Een heerlijk rustig lief en overgevoelig kind.
Beetje chaotisch dat wel,(mahaaaammmm waar heb jij mijn buskaart/sluitels/sokken/schooltaas gelaten????) Maar verder hoor en zie je hem niet.
Rond het avond eten gebeurd het dan ook wel eens dat ik hem buiten roept, maar grote man blijkt gewoon al heel de middag op zijn kamer te zitten.Al moet je m goed zoeken tussen de bergen rommel die hij laat slingeren....

Dan moeders: Hsper en lichte vorm van add.
Net zo chaotisch als de rest in huis dus dat maakt t lekker gezellig ( jongensss jullie ergens mijn pen/boodschappenbriefje/schoenen gezien?)
Enig moeite om moederen huishouden en werken buitenshuis te combineren.


Dan vriend, we wonen niet samen maar komt gezellig op gezette tijden aanwaaien.
En die is dus....verschrikkelijk schoon en opgeruimd,
Hier noemen we hem dus wel eens liefkozend: Miep Kraak.Zelf geen kinderen dus eigenlijk geen idee waar hij nu toch eens in terecht gekomen is ;-)
Die ziet t hier met lede ogen aan.
Maar vanaf nu gaat het hier hopelijk, met behulp van mijn en jullie blogs verandering inkomen ;-)

Al met al best een gezellig stelletje hoor.

Fijne Zondag






2 opmerkingen:

  1. Hoi Chaootje,
    dan kom ik jou ook volgen. Was wel benieuwd waar jij ongeveer zit, aangezien je bij mij meldde dat jij kok was en nog geen afhalers had kunnen bereiken bij www.thuisafgehaald.nl .
    Het scheelt als je een beetje in de buurt van een grotere plaats zit en ze moeten je natuurlijk ook leren kennen en waarderen. Ik hoor alleen maar positieve verhalen van kennissen die ook zijn gaan koken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom via via op je blog. Leuk! Ik ga je volgen. Ik wens je succes naar een opgeruimd huis. Maar dat is niet het allerbelangrijkste. Dat is een fijn gezin. En dat zit bij jou wel goed.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen