zaterdag 11 mei 2013

Blij zijn....

Gisteravond maakte kleine man en ik het gezellig.
Blokje kaas, stukje worst en een gezellige tekenfilm.
Lekker knus met een kaarsje aan op de bank.
Ja kleine man is snel tevreden.

Ook is hij tevreden met zijn euro zakgeld die hij iedere vrijdag krijgt.
Die euro word ontvangen met een dikke kus en een knuffel en verdwijnt dan veilig in zijn potje.
Hij spaart voor cars....dat is zijn obsessie.
Maar ja een euro per week, en dan 8 euro voor een autootje.
Het gaat niet zo snel allemaal. maar kleine man zeurt niet.

Uren kan hij achter folders, internet en marktplaats zitten om zich te vergapen aan al die mooie autoos die hij nog "moet"hebben.
Hij heeft zelf een mooi afstreeplijstje gemaakt.

Gister, zo knus op de bank vertelde hij dat hij over drie maanden jarig is en van opa een mooie set cars krijgt.
Met mama gaat het inmiddels financieel ook wat beter, en ach we kunnen nog drie maanden sparen en hij wilt het zoooo graag, dus vroeg ik hem wat hij nou echt heel heel graag nog wilde hebben.
Een garage voor zn cars.
(30 euro...slik)
Maar aangezien kleine man nooit zeurt zei ik:
Nou weet je, dan krijg je die van mama voor je verjaardag.

Kleine man werd een beetje stilletjes.
Kleine man heeft ook nog nooit een kinderfeestje gegeven en nu hij 8 wordt vind mama dat wel eens tijd worden dus ik zei erachteraan dat we die dag dan maar met beste vriendje naar de bioscoop moesten gaan en ach weet je dan doen we er een mc donaldje achteraan.
Kleine man werd nog wat stiller....
Om vervolgens heel erg hard in ontroostbare tranen uit te breken.
Na een kwartier brullen en slikken kalmeerde hij.
Ik vroeg geschrokken: maar kindje toch....wat is er aan de hand.
Waarop kleine man uitriep: niks mama...maar ik ben zo blij!!!

Daar doe je het dan toch voor.
Daar kunnen veel grote mensen nog een voorbeeld aan nemen.

Fijn weekend :-)

5 opmerkingen:

  1. Fijn en ontroerend dat je zoon met zo iets zo blij kan zijn.
    Een teken dat je het gewoon goed doet.
    Ook een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi chaootje, ik heb hier nog een mooie racebaan van cars staan waar niet meer mee wordt gespeeld. Als je zoon interesse heeft mag hij hem gratis en voor niets hebben. We maken er graag iemand blij mee. Laat me even weten hoe ik dan contact met je op kan nemen.
    Groetjes nan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oow nan...dat zou geweldig zijn.
    Je kan me altijd een mailtje sturen op: simonederooij@hotmail.com
    Alvast bedankt...zeker ook namens kleine man

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow dat is geen klein feestje. Zo iets staat hier voor groep 8 in de planning op zijn vroegst. Wij doen spelletjes, speurtocht en gewoon samen spelen. De dames worden ook 8 dit jaar en dit is bij onze omgeving het gebruikelijke recept.
    Moet hij ook nog iets van zijn zakgeld? Mijn kind krijgt net zo veel maar moet er ook verjaardagskadootjes voor haar vader, moeders en zusjes van kopen. Dat leert haar budgeteren.

    Wat heerlijk dat je zoon er zo blij mee is. Dit zal een mooie herinnering blijven.

    BeantwoordenVerwijderen