woensdag 5 september 2012

eventjes zat

Soms ben ik het gewoon eventjes allemaal helemaal zat.

Op het werk is het megadruk.
3 meiden met zwangerschapsverlof, 1 op huwelijksreis, 3 ziek....
Kan gebeuren maar het is normaal al erg druk, en nu dus helemaal. er is bijna niet tegenop te werken.
Moe moe moe...Gelukkig werk ik nu tot kwart over twee dus heb ik nog een uurtje om bij te trekken voordat kleine en drukke man uit school komt.

Met kleine man gaat t ook niet echt lekker, de laatste tijd word hij erg gepest buiten.
Steeds trekt hij er op uit met zijn fietsje maar altijd komt hij snikkend na een half uurtje thuis omdat hij geslagen is door grote kinderen. ( GRRR) En ze schelden hem en mij ( dat vind hij nog het ergste geloof ik) uit.
De woorden: binnen 23 uur zijn jullie dood is erg angstaanjagend voor kleine man.

Was het laatst zo zat dat ik naar buiten gegaan ben en er een aangesproken heb.
Maar helaas het heeft het alleen maar erger gemaakt.
Zelfs zo dat we inmiddels al zakken zand en al tegen de ramen aangegooid hebben gekregen.
En nog grotere broertjes staan grote man op te wachten als hij uit school komt.
Met als resultaat dat grote man een poosje bij opa en oma wilt blijven omdat hij bang is, en kleine man is terug naar zn kleutertijd geschoten, wil niet meer naar buiten, niet meer alleen zijn en alleen bij mama zitten.

Verder loopt het besparen ook niet jofel.
Er gaan ook nog eens twee collega,s weg en dus gaan we uit eten.
Ook nog de waterstanden door moeten geven dus ik hou mn hart vast.
Maar aan de andere kant staat mn hoofd er op dit moment ook niet echt naar.
Ik laat het deze maand maar even gaan, dan gaan we volgende maand met goede moed verder.

Groetjes Chaootje

14 opmerkingen:

  1. Ow dat is heftig allemaal! Kan me voorstellen dat je moe bent met zo veel tegelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Probeer een (kleine) besparende gewoonte juist nu uit en tot dagelijkse bezigheid te maken: het geeft je een gevoel van controle over je leven. Houd een kasboekje bij, hang de was buiten, doe heel consequent het licht en apparaten uit achter iedereen. Eén klein taakje... binnen een jaar heb je zomaar een (paar) honderd euro bespaard! Dan begint het gevoel te werken en te kriebelen. Dat je thuis veel geld waard bent, ook al heb je het op het werk niet in de hand!

    Ben met zulke verhalen dan wel blij dat mijn zoon niet buiten kan spelen op onze doorgaande drukke weg!! Dat probleem kunnen we overslaan! Mss goed om hem niet de straat op te sturen tijdelijk! Wel sneu hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat naar zeg, van dat pesten!
    Misschien maar de ouders van die kinderen eens aanspreken? Die weten misschien helemaal niet wat hun kinderen uitvreten. Of anders de politie eens bellen? Dit klinkt gewoon als straatterreur.
    Akelig hoor! Ik snap dat je hoofd helemaal niet naar besparen staat op dit moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gedoe, he? Misschien kun je op de school van de pesters gaan praten? Bij ons op school is er een heel pestprotocol, want pesten is helemaal niet cool!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kinderen zitten niet bij kleine man op school.
      Weet ook niet waar ze wonen, dus ik kan ook niet langs hun huis gaan.
      Kleine man wilde gister en vandaag niet buiten spelen, maar wil hij dat wel weer dan ga ik maar gewoon met hem mee.
      Vind het ook zo sneu dat kleine man binnen moet blijven terwijl dat tuig gewoon lekker buiten blijft.
      Hoop eigenlijk dat het weer overwaaid, maarvoor mij mag nu de herfst wel beginnen ;-)

      Verwijderen
  5. Gadverdamme, van je kids moeten ze gewoon afblijven. Maar ondanks alle drukte en zorgen toch proberen om met kleine stapjes te blijven besparen. Ik gooide dan ook altijd de handdoek in de ring en moet nu leren dat het niet altijd lukt, dingen tegen zitten, maar ik blijf proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat vervelend. Ook al zijn 'het kleine kinderen', van JOUW kind moeten ze afblijven, is de buurtagent misschien een oplossing (als die er nog is)?
    sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh da's wel heel lastig voor je zeg! Hopelijk waait het inderdaad over.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is niet leuk. Als iemand dreigt om door te maken kun je gewoon aangifte gaan doen. IS er bij jullie geen wijkagent ofzo? Verder sluit ik me wel bij Zena aan. In een tijd van vermoeidheid en chaos is eht juist een houvast om een vaste bespaar gewoonte van te maken. En ik zeg het ook nog geheel uit eigen ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is toch vresselijk voor jou en je kinderen, ik zou aangifte doen dat is gewoon een bedreiging, heel erg dat het gebeurt.

    Bij ons op school ook een protocol, pesten is niet cool hoop dat het ook helpt.

    Sterkte, dit is heel erg.

    Deboor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vervelend voor jullie en met name voor de kids. Het pesten tegenwoordig is van een heel andere orde dan vroeger. Tegenwoordig hebben veel kinderen voor niemand meer enig respect.
    Sterkte en ik hoop dat het gauw stopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik weet wat je doormaakt. Wij hebben zelf ook een verschrikkelijk jaar achter de rug. Maar één advies. Doorzetten, blijf achter die bende aangaan. Probeer te achterhalen waar ze wonen en zorg dat je actie onderneemt. Laat nooit je kinderen hun levensvreugde afpakken. Mijn zoon is ook lang bang geweest. Het gaat nu een stuk beter maar is nog lang niet voorbij.
    Sterkte. Hopelijk duurt het niet te lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Soms is er nog een tussenoplossing, nl. buurtbemiddeling. En t kan zijn dat er meer mensen last van hebben. Dan kun je misschien samen wat ondernemen. Steek je voelhorens eens uit, bij andere buren. De andere reageersters hierboven hebben gelijk, blijf op je zelfgekozen pad. Hoe meer je je daar aan houdt, des te minder heeft het invloed op je leven. Het is maar net hoeveel ruimte je ZE geeft. Ik spreek uit ervaring, al kan ik dat hier niet nader uitleggen. Heel veel sterkte, hou je haaks!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat naar voor je zoontje zeg. Wat zijn dat voor afschuwelijke kinderen?! Is er geen wijkagent die je er op af kunt sturen?

    BeantwoordenVerwijderen