zondag 9 september 2012

zuinig aan

Ow jee...Ik ben deze maand een stukje buiten mn budget gegaan.
Alles was toch ietsje pietje duurder dan gedacht.
Tel daarbij nog wat rekeningen waar ik even niet aan gedacht had en die toch echt betaalt moeten worden.
Dan zie ik op buienradar ook nog dat er herfstweer aankomt, dus dat word met het ov gaan.
Paniek paniek.
Maar na een poosje ademhalen ook weer de rust.
Ik las op blogland al dat sommige mensen boodschappen doen voor 10 euro per maand.
Er ligt vast nog wel wat in de vriezer en de voorraadkast.
Dus als ik het goed uitgerekend heb dan moet ik het deze maand doen van 8 euro per dag.
Een uitdaging...maar t zal me vast lukken.
Fijne zondag

6 opmerkingen:

  1. Zulk soort maanden heb ik zelf ook gekend...
    Maar het is me wel gelukt!!
    Wat ik vooral in die periode deed is actief van alles op marktplaats zetten en op elk aannemelijk bod akkoord gaan zodat er net iets meer aan geld was.

    Heb je ene gevulde vriezer en voorraad kast?
    Vandaag nagaan wat je allemaal in huis hebt, opschrijven, en aan de hand hiervan een week eetlijst maken en boodschappen doen.
    Soms kwamen er wel de gekste combinaties uit maar ja voeding is voeding en uiteindelijk smaakte het best!!

    De ah heeft trouwens dat blad de allerhande, nu met budget recepten erin.

    Ik liet mijn oudste altijd meedenken aan het eten, zij wilde bv pannenkoeken eten als avondeten.
    Natuurlijk helemaal niet erg om dan 1 x per week pannekoeken te eten.
    Scheelt ook op de kosten.
    Wie weet kunnen jouw kids hier ook in meedenken.

    Het gaat je echt lukken, dat weet ik zeker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag nog een 'duurder' dagje maar vanaf morgen weer gewoon de rem erop. Helaas weinig op voorraad dus nog puzzelen hoe en wat we de komende week gaan eten en binnen budget gaan blijven ... uitdaging :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb ik ook dat het meer kost dan ik dacht, ik kan als het goed is deze week de boodschappen voor 10 euro doen, vriezer ligt nog vol en ook genoeg voorraad in huis. Dan heb ik als het meezit nog zo'n 30 euro voor de laatste week. Maar dat moet gewoon lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat je ook eens kunt doen. Bij ah van euroshopper een kilo verpakking macaroni oid kopen. Dit klaarmaken met een pond gehakt en allerlei verse groenten. Hiervan kun je gemakkelijk 3-4 keer eten. Eerst twee dagen achter elkaar en de rest in de vriezer voor de week erna.
    Zeer goedkoop en heerlijk gezond.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 10 euro per maand?! Dat is wel heel erg weinig… Dat zou ik echt nooit kunnen helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 10 euro per maand ? Voor hoeveel personen is dat dan ? Ik denk dat het zelfs onmogelijk is om voor één persoon voedingsmiddelen te kopen met 10 euro per maand....Als ik het omreken dan betekent 10 euro o.33 euro per dag om van te leven. Onmogelijk tenzij je elke dag elders je voeten onder tafel gaat schuiven op kosten van een ander of zo goed als de volledige voorraad leegeet

      Verwijderen