zaterdag 21 december 2013

Overstappen, het gaat niet altijd helemaal vlekkeloos

Zoals ik laats al vermelde ben ik flink bezig met snijden in de ( vooral) vaste lasten.
Ik zag er altijd een beetje tegenop, maar het viel echt heel erg mee.
Niets geen toestanden gewoon een belletje en t is geregeld.
Maarrrr..helaas niet bij alles waar ik over wilde stappen ging het vlekkeloos.

U.pc blijkt het maar niet te snappen.
Ik kreeg een leuke aanbieding van een andere maatschappij voor alles in 1.
Het ging me bijna 30 euro in de maand schelen, en aangezien ik helemaal niet tevreden was met mijn horizonboxje leek overstappen met het juiste om te doen.

Ik moest alleen voor ik kon overstappen even bellen met de U.pc om te vragen wanneer mijn contract afliep.
Dat was rond 1 januari dus nog even een paar weekjes wachten.
Maar zo zei de mevrouw aan de andere kant van de lijn: zei hadden ook een megadeal.
Dat kon wel zo wezen, maar ik had geen interesse.
Het duurde nog even voor ik duidelijk gemaakt had dat ik echt echt nee echt niet wilde blijven.
En toen was het duidelijk.
Tenminste, dat dacht ik.

Want jawel 3 dagen later stond de post voor de deur met een pakketje en bijbehorende brief van U.pc: gefeliciteerd met uw nieuwe box....GRR!!
Die natuurlijk gelijk retour gezonden en gebeld: ow nee sorry mevrouw, een misverstand.
We draaien het terug.
Dat verliep ook weer niet vlekkeloos maar oké toen ik na 5 telefoontjes met 5 verschillende medewerkers gepleegd had was het daar duidelijk.
So far  So good, en dus een deal gesloten met de K.pn voor de overstap.

Vanmiddag een brief van U.pc: per 22 januari is mijn contract afgelopen, maar ik moet wel nog wat geld betalen om de rest van de maanden af te kopen...
Dus weer gebeld want mijn contract liep immers tot januari.
Maar nee werd me verteld, ik had laatst een nieuw contract afgesloten en die liep tot oktober 2014...
AAAHH!!! ik dacht dat het stoom uit mijn oren kwam en na toch nog rustig mijn verhaal te hebben verteld sloten we wederom af met:
Ah ja mevrouw..ik snap het, sorry een foutje, als het goed is is het nu geregeld hoor, en anders moet u gewoon nog even bellen eing januari....GRRR

2 opmerkingen:

  1. Altijd ellende met die Upc wij zitten er ook en we hebben het hart niet om iet te veranderen want het gaat altijd en eeuwig verkeerd!
    Lekker als je steeds moet bellen, ze hebben ook al geen gratis nummer dus daar word je ook niet echt blij van!
    Wij hebben nog steeds gewoon analogen internet en tv, geen telefoon en ook geen digitale tv kastje.
    We hebben get vorig jaar geprobeerd maar geheid dat dat kastje het niet deed, na 5 x bellen en nog steeds niet werken hebben we de boek ingepakt en terug gestuurd!
    Daarna hebben we bijna 3 weken zonder internet gezeten :-(
    Hoop het je nu wel gelukt is om de boel af te sluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb deze zomer mijn tv-abonnement opgezegd bij UPC. Keurig op tijd, maar ik ontving toch een rekening voor het volgende kwartaal. Weer gebeld (weer kosten) bleek dat ze hadden gemuteerd van een superduur abonnement naar de standaard kabel. Uitgelegd dat dat niet klopt en dat ze ook de modem nog moeten ophalen omdat deze kon lekken en dus niet zelf verwijderd mocht worden. Modem moest maar zelf doen maar abonnement zou toch stopgezet worden per direct. Maand later weer een rekening maar nu voor 6 dagen abonnement. Weer bellen. Zou geregeld worden. Maand later weer een rekening in de bus. Grrr..... Dit keer bleek het een acceptgiro voor 0,00 euro. Eindelijk. Later nog de kaart teruggevonden met de mededing dat ze kosteloos de gevaarlijke modem weg zouden halen. Weer gebeld. Niemand wist van deze actie. Tekst op de kaart voorgelezen. OK, er zou iemand gestuurd worden. Die man is nog wel een half uur bezig geweest om de kabelaansluiting weer in de oorspronkelijke toestand terug te krijgen. Blij dat ik heb gewacht met het "vervangen" van de modem tot ik het abonnement had beëindigd!
    Tegenwoordig zijn ze wel vriendelijk aan de telefoon. Tot 5 jaar geleden werd je afgesnauwd en ronduit bot behandeld als je moest bellen. En ze nemen iets eerder de telefoon op. Eerder werd je minimaal een half uur in de wacht gezet met een muziekje eer je iemand te spreken kreeg. Bij doorverbinden weer een lange wachttijd.
    Nooit meer UPC voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen