zondag 7 oktober 2012

Energie rekening naar beneden

Goedemorgen allemaal.

Ben nu al een paar maanden bezig met besparen en consuminderen.
De ene keer gaat dat wat beter dan de andere keer.
Ik ben nu in iedergeval zover dat ik twee rekeningen heb.
Op de ene zet ik geld voor de rekeningen, en op de ander voor de boodschappen.
Werkt voor mij erg overzichtelijk.
Aan het einde van de maand kijk ik wat ik over heb, en daar kunnen of kleding en alle andere dingen van gekocht worden, of het gaat op de spaarrekening.
Meestal is het het eerste want er staat nu een tientje op de spaarrekening;-)
Maar ach ik doe het ook nog maar een maandje op deze manier dus we mogen niet klagen ;-)

Wel moet die energierekening naar beneden.
Ik betaal op dit moment 190 euro in de maand, en moet nu al zeker 5 jaar op rij bij betalen aan het einde van het jaar.
Makkelijker gezegd dan gedaan, want we wonen in een koud huurhuis zonder enig dubbel glas of ander soort van isolatie.
Daarbij is het hier ook erg vochtig, altijd beslagen ramen en alle ellende van dien.

Hoop dat het scheelt dat ik nu een nieuwe koelkast heb ( a+) en een droger (b)
Ik was en droog op kort programma en alleen in het weekend.
Verder ben ik begonnen met warme truien en sloffen aan en knus onder het dekentje zitten s avonds.
En zodoende de kachel een graatje lager en vaak al s avonds ruim voor ik naar bed ga al uit draaien.
Het blijft best nog wel een tijdje warm hier.
Verder zet ik alle standby dingen uit als ik naar bed ga.
We zullen zien of alle inspanning beloont worrd aan het eind van het jaar.
Fijne Zondag

4 opmerkingen:

  1. Iedere week bijhouden werkt het beste vind ik. De stroom en het gas. Ik heb nu al een aardig beeld over wat we verbruiken. succes met consuminderen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je verbruik wekelijks invoeren in www.energiemanageronline.nl geeft en goed beeld of je aan je streefverbruik voldoet. Is echt heel makkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gordijnen op tijd dicht en niet voor de radiatoren laten hangen, maar ook voldoende ventileren = 24 uur per dag. Vocht duurt veel langer om te verwarmen dan lucht.
    Deuren dicht zodat je alleen de ruimte verwarmt waar het nodig is.
    Ook goed letten op verlichting die aan staat: moet de hele avond het licht aan in de keuken bv?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken het probleem. Ook ik woon in een oud huis met de nodige kieren. Ik heb dan ook diverse tochttekkels voor de deuren liggen. Dat zijn van die lange rollen, die je op de grond voor de deur legt. Die houden de tocht redelijk tegen en dus de warmte binnen.

    BeantwoordenVerwijderen