zaterdag 13 oktober 2012

de weg naar een ( kleine) buffer

Het gaat de laatste tijd steeds beter met bezuinigen.
Iedere Dinsdag komen de boodschappen, ik werk dus ook met een weekmenu.
Iedere Vrijdag is het restjesdag.
Alles wat we over hebben zetten we op tafel, en kies maar iets wat je lekker vind.

Toen we wat jaartjes geleden begonnen met zn drietjes en dus een nieuwe start maakte was het niet altijd makkelijk.
Huisje was een puinhoop en geld was er niet, alleen maar schulden.
Gelukkig niet teveel...maar toch.

Na een lange weg van opleidingen volgen, werk zoeken en huis opknappen en kinderen weer aardig op de rit zetten kwamen we aardig opweg.
Begonnen met ikea meubeltjes en 2e hands. Langzaam aan op mp meubels gekocht en opgeknapt.
Oud grenen en alles ( zelf) geschuurd en geverfd.
En zo kwamen we langzaam maar zeker in een paleisje terecht.
Maar wat een obstakels af en toe.
Begaven de droger en de koelkast het niet...dan groede de jongens wel uit hun kleding.

Met ons gaat het goed,  alles is afbetaald en we hebben weer te eten . Aan het einde van ons geld is ook het stukje maand dat over is steeds minder.

Alleen dat sparen wil nog niet lukken.
De verleiding om iets nieuws te kopen als er wat geld over is is erg groot,
Waarschijnlijk omdat er nu geld is om af en toe wat te kopen of wat leuke dingen te doen.

Maar nu wil ik er echt aan gaan beginnen!!
Een klein buffertje van laten we beginnen met 500 euro.
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn spaar avontuur...dat is denk ik een goede stok achter de deur.
Net al 10 euro op de rekening gezet...dus het begin is er ;-)

Liefs en een heel fijn weekend

6 opmerkingen:

  1. Jouw blog geeft me hoop dat je het toch weer allemaal goed op de rails kan krijgen.

    Dank je wel om je blog te delen, heeft me even weer de moede gegeven die nodig was.

    Veel Liefs,
    Ruby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lees dit berichtje nog eens door.
    Lees eens wat je allemaal al hebt bereikt.
    Dan gaat dat sparen ook wel lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartstikke goed van julllie. Jullie komen van erg ver en hebben de ommekeer gemaakt. DAt sparen gaat ook lukken. Misschien direct een heel klein bedragje wegzetten op het moment dat er salaris binnenkomt. Dan kun je het al niet uitgeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Elk tientje gaat ongetwijfeld met een hele dikke heb-ik-zelf-verdiend glimlach naar je spaarrekening. Toen ik dat eindelijk kon gaan doen, voelde dat zo goed ... nog steeds trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt al heel veel bereikt en bent erg goed bezig!
    Wat bij mij helpt is elke keer het kleingeld apart in een potje stoppen. Ongemerkt tikt dat toch lekker aan.
    Tuurlijk haal ik er ook weleens een klein bedrag uit als het nodig is. Maar..langzaam aan loopt het toch lekker op.

    aan het eind van de maand kan je tellen hoeveel je gespaard hebt, dat bedrag als je nieuw salaris hebt overmaken naar je spaarrekening en het kleingeld eventueel gebruiken voor de boodschappen. Wedden dat het een sport gaat worden om van dat kleingeld af te blijven?!

    Succes, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sparen is bij mij ook moeilijk, gelukkig kan Lief goed sparen. Ik ben ook geneigd om dingetjes te kopen gewoon omdat het kan. Mijn beginnetje is op dit moment 200 euro en ik probeer iedere maand 50 euro erbij te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen