dinsdag 16 oktober 2012

de weg naar een buffer deel 2

Zoals ik laatst al vertelde ben ik aan het sparen geslagen.
Tenminste dat is de bedoeling.
Geen idee hoe en of het gaat lukken nu alles weer duurder lijkt te worden.
Besparen op energiekosten lijkt te gaan lukken.
Best gezellig met kaarsjes aan en onder een dekentje op de bank.
Hou sinds kort wekelijks de meterstanden bij, en zie  stukje bij beetje de metertjes minder uitslaan.
Grote man erbij betrokken en dat werkt.
De deuren gaan tegenwoordig dicht en de lampen op de bovenverdieping zijn uit als ik kijk.

Het buffertje is in ween week tijd best gegroeid.
Mijn moeder belde van de week met de mededeling dat ik eventjes op mijn ing moest kijken,
Toen bleek dat ze 200 euro gegeven had.
Zomaar een kadootje stond er onder.
Was er zo blij mee.
De verleiding om lekker te shoppen was erg groot.
Maar ik heb me ingehouden en het netjes op de spaar rekening gezet.

Oke...het is misschien een beetje smokkelen, maar het begin is er;-)
fijne avond

9 opmerkingen:

  1. Toch lievvvv, zo'n spaarbeginnetje te krijgen :)
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ;) Super lieve moeder heeft u! zuinig en trots op zijn, op uw Moeder en uw super begin om te sparen :)
    Wees goed trots op uw zelf, enne geniet van dit grootse begin.


    even een stom vraagje, maar had u op een blog bij mij gereageerd met een heel lief bericht, heb er iets van moderator of zoiets er op zitten, waardoor het fout is gegaan. Sorry hiervoor, wilde er op antwoorden en dat is fout gegaan, sorry.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk begin van je buffer! Jij hebt al net zo`n lieve moeder als ik ook heb! Geniet ervan en ik hoop dat het snel een heel grote buffer gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lieffff..... Een leuk begin. Goed dat je het op je spaarrekening hebt gezet.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is toch ook al een overwinning en resultaat van je inspanningen dat je beslist het niet uit te geven en te reserveren voor onverwachte zaken.

    Lijkt me ook een geweldig gevoel geven dat je de meter steeds minder snel ziet op lopen. Gelijk zichtbaar resultaat van je inspanningen, betere motivatie kun je volgens mij niet krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een erg mooi begin van je spaarsaldo.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo je start is gemaakt, helemaal lief toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend lief van je moeder! Nu de kop eraf is, gaat verder sparen vast sneller!

    BeantwoordenVerwijderen