vrijdag 12 juli 2013

Die dingen gebeuren

Soms gebeuren er dingen in het leven waar je geen grip op hebt.
Dingen die je niet van tevoren weet of aan ziet komen.

Toen ik nog een klein chaootje was droomde ik van een man en twee kinderen.
Verre vakanties en geld....veel geld.

Alleen de kinderen zijn uitgekomen.
Twee schatten zijn het.

Toen ik 16 was ontmoete ik de vader van mn eerste zoon.
We waren jong en onbezonnen.
Een leuke tijd volgde, we trouwde en zeven jaar later werd grote man geboren.
Ik stopte met werken en ging fulltime moederen.
Na drie jaar liep het huwelijk op de klippen. We leefde als broer en zus. Er waren geen ruzies maar ook praten deden we niet meer.
Dus uithuilen en opnieuw beginnen.

Na twee jaar leerde ik opnieuw iemand kennen.
Het was leuk gezellig en kleine man werd geboren.
Helaas bleek de meneer in kwestie niet  zo gezellig.
Hij maakte mijn leven en dat van de kinderen een hell
zes jaar duurde het om me los te maken.
Maar het lukte.
Met hard werken kwamen we er boven op.
Met zn drietjes stonden we sterk!
Uithuilen en opnieuw beginnen

Na twee jaar kwam vriend in beeld.
Een schat van een man.Die klaar stond voor mij en de kinderen.

Er waren leuke tijden en tuurlijk ook ruzie en strubbelingen.
Ik kwam erachter dat ik hsp ben. en dus veel tijd en ruimte nodig heb om bij te komen van indrukken.
Oudste man heeft pdd nos en ook hsp.
Vader van kleine man komt niet meer zodat kleine man altijd thuis is en de nodiige aandacht opeist.
Vaak kwam vriend dus op de tweede plaats.

Ook was ik zo gewend om dingen alleen en op mijn manier te doen. Het viel niet mee om het op een andere manier te doen. of iets in een ander perspectief te zien.Ik heb het geprobeerd en ik heb mijn best gedaan....

Drie jaar verder zijn we nu.
En we zijn weer met zn drietjes.....

Uithuilen en opnieuw beginnen

x

9 opmerkingen:

  1. Sterkte! en ook van mij heel grote knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. sterkte! Je kan het, zoals je (helaas) wel weet, gelukkig heb je je kindjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel sterkte. Zo te lezen ben je heel erg sterk en zullen jullie het nu ook redden. Maar leuk is anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb naar mijn scheiding verscheidene relaties gehad,maar hoe ik me ook inzet om er wat van te maken ,het lijkt me niet gegund ,nu net weer een relatie kapot nadat we het voor een tweede keer samen geprobeerd hadden, mijn vriend is eigenlijk altijd alleen maar druk met werken en zijn eigen sores en verbrak de eerste keer de relatie met het excuus dat mijn dochter altijd op de eerste plaats kwam en daar had hij geen zin meer in , hij deed dat na een relatie van 6 jaar en we zagen elkaar een heel jaar niet ,maar hij bleef wel smsen dat hij me zo miste en in januari dit jaar hebben we gepraat en wilde hij toch verder met mij , we hebben nooit samen gewoond en zouden dat nu ook niet doen en eerst weer een vriendschap opbouwen voor we de volgende stap nemen, maar ook nu is hij eigenlijk alleen maar druk met zijn bedrijfje en sprak regelmatig iets af om vervolgens die afspraak niet na te komen, en omdat ik de laatste keer dat hij smste niet enthousiast reageerde is meneer boos, want hallo zo wens in niet behandelt te worden stond er in zijn laatste smsje en hij was helemaal klaar met mij, ik heb hem vriendelijk bedankt voor alles wat hij voor me gedaan heeft en hem er op gewezen dat iedereen wel eens een slechte bui heeft en dat ik dat van hem wel altijd geaccepteerd heb,maar hij mij niet eens kon vergeven als ik eens chagerijnig was en alhoewel hij mij nog een flink bedrag schuldig is gezegd dat we elkaar niets meer verschuldigd zijn en hem een fijn leven en veel geluk toegewenst, dit alles had ik liever persoonlijk of in een telefoontje gezegd, maar weet dat hij mij niet meer wil spreken en als hij kwaad is ook niet zijn telefoon opneemt heb ik dat ook maar in een smsje gedaan .ik hou nog steeds van hem ,maar liefde moet wel van 2 kanten komen anders word het niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Au, dit wil je niet. Weet als gescheiden moeder met LATrelatie hoe moeilijk het is om alles en iedereen aandacht te geven. Soms vraagt dat teveel van je partner, maar je kunt niet meer geven dan er is.
    Ik ken je niet, maar wil je toch veel sterkte wensen. Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moeilijk hoor...maar zoals je zelf al zegt, je hebt het niet in de hand/geen grip er op.
    Hopelijk kan je wel genieten nu samen met je kinderen ondanks dat je als vrouw alleen staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel vervelend voor je meid. Ik heb ongeveer het zelfde meegemaakt maar heb nu jaren spijt omdat ik dacht dat ik mijn best had gedaan maar nadien kreeg ik het besef dat hij juist zijn best deed en ik te weinig. Maar ik stond er te weinig bij stil dat er maar weinig mannen zijn die mij en mijn kind (ook pdd nos) accepteerde hoe het bij ons thuis ging. Hij wilde niet zoals veel mannen een stempel op ons drukken maar pastte zich aan. Jouw verhaal doet me ontzettend daar aan denken. Ik hoop dat je net als mij geen spijt krijgt want mijn kind is inmiddels uit huis en ik heb steeds meer spijt dat ik niet toen realiseerde dat ook ik liefde en aandacht nodig heb wat alleen een goede partner kan geven al is mijn kind het belangrijkste in mijn leven. Mijn ex realiseerde zich dat alleen ik waardeerde het te weinig. Sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen