zondag 7 juli 2013

(Be)Sparen maakt blij

Goedemorgen allemaal.

Net al lekker in de tuin bezig geweest en daarna met een kopje koffie
heerlijk van het zonnetje genieten.
Even snel naar binnen geslopen voor een blogje.

Zoals al eerder geschreven gaat het goed hier.
We hebben alle drie onze draai gevonden in het gezinnetje, en sinds ik mn verhaal over het pesten van kleine man verteld heb aan de wijk agent gaat ook dat stukke beter.

Het is een heel verhaal maar om het kort te vertellen:
De wijk agent heeft gepost in de wijk, na een weekje had hij twintig!! namen van pesters.
Variƫrend in leeftijden.( tussen de 7 en de 16 jaar.)
Daarna heeft hij huisbezoeken gedaan.
12 jongens zijn verplicht om mee te doen met een project over pesten.
De andere jongens heeft hij over gedragen aan bureau jeugdzorg omdat ze zo als de wijkagent zei: te ver heen waren.
Ook gaat de agent spreekbeurten houden in iedere klas van de basisschool van kleine man om te praten over pesten en de gevolgen.
Zoals agent mooi zei: geen gezeik in mijn wijk.
Dus de rust is een beetje terug en kleine man zet voorzichtig weer wankelen stappen in de wijk, wat verder dan de voordeur met mama in het vizier.

Zo eerder dit jaar al, in Januari vond ik het tijd worden om ons fijne gezinnetje te trakteren op een reisje.
Maar dat kost geld...veel geld.
En al lukte het rondkomen aardig....van sparen kwam niet veel.
Dus het ik alles op alles gezet om te gaan sparen.
Een app gedownload van de bank waar ik bij spaar.

En toen ging het snel.
Als ik van plan was dat leuke truitje te pinnen, hing ik het truitje weer weg en zette dat bedrag met behulp van de app om mn rekening.
Vakantiegeld, dertiende maand, belastingvoordeel...alles ging op de spaar.

En we hebben het gehaald...We gaan een weekje naar Mallorca, all in zelfs, zodat ik ook lekker bij kan komen zonder koken en afwassen ;-)
En wat werd ik blij van die spaarcentjes, zo blij dat ik het vol hou.
Ik blijf stug doorsparen.....

Fijne zonnige zondag

7 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat het pesten van kleine man zo verbeterd is, echt super! En dat de wijkagent in actie is gekomen daarvoor is heel mooi.
    Veel plezier in Mallorca alvast! Mooi dat het gelukt is om dat bij elkaar te sparen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat veel goed nieuws, vooral dat van die pesters.
    Maar jeetje, wat een drama...20 pesters!
    En iemand van 17 die nog een klein jongentje pest? ( jou zoontje is toch nog heel jong?) Dat vind ik ziek en misselijkmakend!
    Wat goed van de wijkagent dat hij niet afwacht maar gelijk aktie onderneemt!

    En heerlijk met zijn allen naar Mallorca!
    DAt kun je dan goed gebruiken he?
    En dat is dus best heel snel gegaan om dat bedrag bij elkaar te krijgen!
    Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed dat je het zo voor je zoon hebt aangepakt. En fijn dat jullie lekker een weekje weggaan. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat de wijkagent heeft geholpen. Met 20 pesters heeft je zoon het wel zwaar gehad, 2 pesters is al erg.

    Goed dat sparen en nu kunnen jullie er lekker van genieten op Mallorca. Heel veel plezier, ga er lekker van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijne wijkagent. En heel veel vakantieplezier, geniet met volle teugen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat de wijkagent zo geholpen heeft! Pesten is zo ontzettend naar...

    En zo'n spaar-app werkt inderdaad goed volgens mij =)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat het met de wijkagent goed is opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen